tisdag 5 augusti 2008

Senaste plåtningen

Förra tisdagen klämde jag in ett ultraljudsbesök mellan semestern och scoutlägret. Minirosso var på toppenhumör och låg först stilla så att barnmorskan kunde mäta allt hon ville men sen sprattlade h*n runt och då fick jag även för första gången bekräftat att det jag trott kunde vara något som rörde sig i magen faktiskt var Minirosso och inget annat. Vilken härlig känsla! På kvällen kunde även Ole känna av Minirosso inne i magen.

Därefter åket jag och Minirosso på scoutläger i fyra dagar, och lite dalltande blev det med oss, men kanske det var sunt i alla fall. Kul hade vi i alla fall på lägret och detta lär inte bli enda gången som Minirosso åker på scoutläger. Överhuvudtaget så har magen blivit mer påtaglig nu än vad den varit tidigare. Den är större och framför allt fastare och därmed mer i vägen än vad den varit tidigare.

Fjällvandringen under semestern gick perfekt för då var magen fortfarande "mjuk", så omedvetet hade jag och Ole timeat det bra med semestern kontra magen!

Sänder med senaste bilderna på minirosso från förra veckan då h*n var 50 mm mellan öronen, tvärsnittet vid magen var 47 mm och låret 30 mm, totalt 289 g!

Inga kommentarer: