torsdag 21 augusti 2008

Magen börjar bli stor och liten!

Som jag skrivit förrut och skriver igen så har magen kommit för att stanna! Den känns stor och tar plats i allt - kläder, soffan, sängen, på cykeln etc men samtidigt njuter jag av att vara gravid och tycker själv att min mage är ganska fin! Kanske inte den där superfina magen som bara kändisar lyckas få till, men jag har i alla fall hittills inte svällt upp som en kossa och är inte gigantisk över rumpan etc. Dessutom tycker Ole att jag är fin och det betyder ju mycket!
Trots magens storlek så börjar jag samtidigt märka att det är något annat inuti min mage som börjar ta plats. Dels händer det saker i magen varje dag. Det har nästan blivit rutin att inta horisontalläge i soffan i en halvtimme varje kväll bara för att känna hur den lille/a sprattlar runt där inne. Ole kan också känna det tydligt och det känns bra att även han kan få ta del av äventyret. Som pappa är man ju inte riktigt lika involverad i hela graviditetsprocessen som vi mammor! Men det som är allra mest markant just nu är att min magsäck nog har fått ge plats åt en bebis! Jag är fortfarande lika hungrig som alltid, det behöver jag ju inte vara gravid för att vara, men det får inte plats med lika mycket i magen. Efter en halv portion är jag proppmätt och trots det fortsätter jag äta eftersom jag aldrig förr bara ätit en halvportion vilket resulterar i att jag får jätteont i magen efteråt och måste springa på toa...

Nåväl, för att kompensera förra veckans blåa klädinköp fyndade jag igår, även detta på rea, röda gröna och rosa kläder. Nu måste jag lägga band på mig...

Börjar även bli sugen på att inreda barnkammaren även om Minirosso troligtvis inte kommer att uppskatta sitt rum förrän tidigast om 1½ år!!

Vi fick förresten även en bilbarnstol av Skogan och Jonas i helgen, några år på nacken förvisso men med en tvätt av klädseln så funkar den bra. Med tanke på att vi inte ens har en bil så var det här helt rätt prisklass för oss. Det är en "bäramedsig" variant så den ska nog funka i mammas Nissan!

Inga kommentarer: