onsdag 20 augusti 2008

På dagen

4 månader till det är dags. Känns helt overkligt och helt fantastiskt. Träffade Morris och Svala igår och kan inte förstå att om ett halvår så är jag där i den fantastiskta situationen att jag har ett litet knyte som jag ska ta hand om.
- kommer jag att klara det?
- hur ammar man?
- kan jag byta blöja?
- har vi alla grejer hemma?
- varför gråter min baby?
- vad ska jag göra om dagarna när inte amningen upptar 100% av min vakna tid?
- kommer barnet att sova mycket och/eller skrika mycket?
- kommer jag att sova mycket och/eller skrika mycket!?
- kommer jag att bli ett monster mot Ole?
- vad är förlossningsdepression?
....
.....
......

1 kommentar:

Lisa Formare sa...

Du kommer att bli världens bästa mamma, lugn och cool. Bebisar har haft blöjor bakofram förut och klarar det mesta :)