måndag 11 augusti 2008

reklamera barnvagnen?

I lördags var jag och maken på bröllop, fantastiskt roligt att få vara med när äldsta barndomsvännen John och hans Frida sa ja till varandra!
Festen efteråt var väldigt lyckad men en kombination av att jag var toastmistress under kvällen, ingen alkohol och mycket dans blev jag sjukt trött vid 1.30 och lyckades övertala min något överförfriskade bättre hälft att det var dags att dra hem. Lyckligtvis hade vi fått låna mina föräldrars bil så färden hem gick snabbt och tur var det för nu började Ole bli ganska dryg-full. Så här i efterhand skrattar jag gott åt honom men just då var jag kanske inte lika lättflirtad!

Väl hemma i lägenheten ordnade jag, nykter och omtänksam fru som jag är, med några glas vatten till honom när jag plötsligt hör ett jäkla liv från hallen.... går ut och kollar vad som sker och ser Ole i full karriär köra runt med barnvagnen i lägenheten. Ingen lampa är tänd så han dundrar in i väskor, lådor och över alla skor som står i hallen. Till sist utbrister han - Cissi vi måste reklamera den här vagnen!! - Varför det, svarar jag - den går ju inte in på gästtoaletten...

Just då var jag mer fokuserad på att han troligtvis hade väckt hela huset, men så här i efterhand skrattar jag så jag gråter åt hela scenariot.

1 kommentar:

Lisa Formare sa...

Hahaha! Varför ser jag hela scenariot framför mig?