torsdag 26 juni 2008

Resa med baby

Hur lätt/svårt är det egentligen att resa med en liten baby? Ni som följer mammas blogg vet att hon igår sorterade en massa foton och givetvis flög tankarna iväg till framtida resor, vad kan man och vad kan man inte göra med ett barn när man ska på semester? Jag vill inte att alla framtida semestrar blir på all-inclusive hotell, Blue village anläggningar och liknande, jag vill ju fortsätta att åka på semester dit jag vill utan att behöva tänka allt för mycket på komfort, bekvämligheter mm. Men är det inte så att man själv skapar sina förutsättningar? Jag längtar i alla fall till bilsemester i Europa och en resa till USA!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina föräldrar har aldrig åkt på charter med mig. Vi har flygit reguljärt och skippat hytt när vi tagit färja i Grekland, sovit på däck bland tampar och saltvatten istället (så sparar man pengar). Det verker ha gått bra... Sen efter jag var fem så har vi bilat över allt med husbilen, bla. ett år i Europa innan jag började skolan. Man hann se mycket, tyvärr minns jag väl bara en fjärdedel. Så det går bra att resa med små och stora barn utan Blue Village och All Inclusive!

Lisa Formare sa...

Ja, det tror jag också. Jag har aldrig heller varit med i Bamseklubben. Däremot blev det mycket bilsemester som nog är väldigt praktiskt. Men i början tror jag stenhårt på bärsele i kombination med enkel vagn. Då kan man nog resa som innan.

Malin sa...

Du kommer val ihag mannen som bar sin 8-manaders baby pa Fjallraven classic! Vi kanske skulle ga igen 2009?