måndag 16 juni 2008

ÄNTLIGEN

nu är äntligen Nupp-testet avklarat och jag kan pusta ut för en lång tid framöver! Som ni säkert har förstått gick allting galant, Minirosso såg precis ut som man ska göra när man är 14 veckor gammal!

Om jag kan avläsa anteckningarna rätt som jag fick av läkaren så är Minirosso:

25 mm mellan öronen
23 mm över magen
11 mm långa lår

Totalvikten är för närvarande 29 gram (inte undra på att jag känner mig tjock!!) Nackuppklaringen, som är avgörande för risken för Downssyndrom, var 1,8 mm och då tog hon i överkant, vilket i sin tur resulterar i en risk för Downssyndrom på 1 på 13054 - alltså minimal!

Eftersom Minirosso hade fått försig att ligga på mage med armar och ben under sig var det visst svårt att komma åt och se måtten på hjärta och ryggrad, därför ska jag på ett ultraljud till den 29/7 då jag är i vecka 20 så då kan man nog se ännu mer!

Det var i alla fall en helt otrolig känsla att se Minirosso och coolast av allt var att Minirosso rörde på sig. Man såg hur benen sträckte ut sig och hur han/hon "kliade sig" i ögonen!

Har scannat in de två bilderna vi fick med oss hem. Bildkvaliteten var något ljusare/sämre än förra ultraljudsbilderna vi fick, men håll tillgodo!



Här ser man en sittandes Minirosso, med benen utsträckta och pekandes in i väggen. Huvudet är uppåt med en stor panna och pyttenäsa!



Här ser man Minirosso underifrån. Huvudet pekar snett upp till vänster och armarna är uppdragna mot ansiktet. De två mörkare partierna i huvudet är ögonen, på denna bild är kroppen lite mer otydlig!

Jag längtar...

Inga kommentarer: