måndag 23 juni 2008

Mamma-frilufts-byxor

igår satt jag och Ole och började planera finliret inför semestern som startar om mindre än 3 veckor. Nästan allt som ska förbokas är bokat och betalt. Rutter på hur vi ska åka bil och tåg är planerade och vandringen mellan Ammarnäs och Hemavan börjar ta form i våra skallar....men nu över till det som jag inte riktigt tänkt på. Jag har hela tiden haft full koll på att jag under semestern kommer att vara i vecka 17-19 och troligtvis vara något större än vad jag är idag, men vad jag inte tänkt på att jag inte har några "friluftskläder" som passar mig. Har ju en komplett garderob där hemma med påkostade byxor, tröjor, jackor, vantar, regnkläder etc men inget passar....
Var en sväng på hatstället Mobilia på lunchen och besökte Kappahl (hittade inga mammakläder där), Lindex (hade slutat med mammakläder kanske det finns i butiken vid Triangeln) och på HM (där det förvisso fanns men i väldigt begränsad upplaga och halvsnygga varianter - vita linnebyxor är inte optimalt i fjällen).
Har insett att jag helt enkelt får kosta på mig att köpa byxor från lite dyrare märken ska därför inom kort besöka Polarn och Pyret samt en butik på Kalendegatan Growinlife i hopp om att de kanske har någon byxa i bra material som funkar på en fjällvandring!
Samtidigt som det är ganska kul det här med mammakläder så blir jag lite stressad av det. I vanliga fall när du är i behov av låt säga byxor kan du gå och suga på karamellen i några dagar/veckor men nu är det bara till att konstatera faktum att jag behöver byxor NU!

Inga kommentarer: