torsdag 5 juni 2008

Blodprov

Första etappen i KUB/Nupptestet är avklarad. Idag begav jag mig till MAS ingång 71 för att ge ett blodprov. Det stod på lappen att de öppnade kl 7 så jag var "smart" och var där redan kl 7.10 men det var fler än jag som tänkt så....20 före mig i kö. Van vid tempot på Ahlmansgatan började jag frukta att det skulle ta hela förmiddagen, men någon på ingång 71 verkar ha hjärna för tro det eller ej så gick det hela förhållandevis smidigt. Totalt tog mitt besök 20 min inkl väntetid, jag är alltså efter dagens besök MYCKET nöjd med sjukvården i Malmö!! Blodprovet tog mindre än två minuter och gjorde inte ont alls - en kombination av skicklighet och smal nål enligt sjuksköterskan!!

Nu ska blodprovet in för analys och kommer att finnas på Curakliniken om 1,5 vecka då jag ska dit och göra ultraljud och det sk Nupptestet. Har försökt läsa på tillräckligt mycket för att inte bli för uppskrämd, men blodprovet tillsammans med testet är alltså ett KUB-test.

Om jag förstått det hela rätt kommer de på ultraljudet att se efter hur bred nackspalten på Minirosso är, och är den inte för bred är det bara till att gå hem och är den bred så vill jag inte tänka på vad som händer...

Jag väljer att skjuta det hela på framtiden och njuta av nuet! Ikväll studentfirande - najs!

Mamma Cissi

Inga kommentarer: