lördag 14 juni 2008

Mycket i skallen

är själv hemma eftersom min underbara make kör Vätternrundan i helgen!

Ole tillskillnad mot jag njuter lätt av en kväll hemma själv medan jag lätt kan få lite smått panik av att vara själv. Igår ledde det till att jag började fantisera om hur nupptestetet på måndag kommer att gå till. Framför allt började det snurra i skallen på mig om hur jag/vi kommer att reagera om det inte är bra, det som man ser på ultraljudet. Allt har gått så himla lätt hittills, nästan inga komplikationer, jag mår bra, allt rullar på som vanligt så kanske bakslaget kommer på måndag..... satt här hemma och bölade för mig själv. Minirosso har ju blivit en del av mig nu och jag vet inte vad jag ska göra om någon kommer och säger att det är fel på Minirosso. Det är dessutom försent att avboka tiden till Nupptestet så det är bara till att bita i det sura äpplet. Snälla håll tummarna för mig ni få där ute som kanske läser detta.

Överhuvudtaget så gråter jag ganska mycket nu framför allt åt helt patetiska saker som jag ser på tv, framför allt när det är barn som är inblandade. Senast i torsdags kom Ole hem och såg mig snyfta över Extreme home makeover - HUR PATETISKT ÄR DET PÅ EN SKALA - även om jag hatar den där programledaren så gör de ju en fin sak och fantastiska människor, och det är så amerikanskt jag vet etc etc bla bla men oavsett så grät jag.

För övrigt har jag gått in i vecka 14 och Minirosso är hela 7-8 cm lång - najs!
KRAM mamma Cissi

3 kommentarer:

Malin sa...

Grata nar man ar rord tycker jag ar jattefint. Jag tankter pa dig (och minirosso) massor och jag tror starkt pa att allt kommer ga bra i veckan. Stora bamse kramar! Malin

Lisa Formare sa...

Det kommer att gå jättebra! Det är svårt, I know, men försök att inte oroa dig i onödan. Ni är båda friska och unga och chansen är så minimal. Och vill du inte, så gå inte dit på nupptestet. Skit i det.
Gråter gör man, mycket. Särskillt till Extreme Home Makeover och annat "skit". Jag grät varje gång ett barn föddes i Barnmorskorna.

Lisa sa...

alltså Cissi, du skulle bara veta hur många gånger jag har gråtit över Extreme Home Make over! jag tittar inte längre...för jag pallar inte böla. hahah. detta är sant!

och jag är INTE gravid. bara väldigt empatisk! ;)

vad skönt att allt gick bra på nupp-testet

Kram!