fredag 18 april 2008

nu har vi börjat berätta!

I onsdags skulle jag vara hurtig och cykla ut till Charlotte i Arrie, men då det började ösregna under eftermiddagen så ändrade jag mina planer. Tack och lov kunde jag låna mammas nya bil och körde ut till henne. Skönt!
Ganska så tidigt under kvällen så kläckte jag nyheten för henne och det känndes sååå skönt att få lätta sitt hjärta, och dessutom till en person som varit gravid tidigare, två gånger till och med! Förutom en massa barn/gravidsnack så blev det även mycket semester, Thailand och jobbsnack och helt plötsligt var klockan 21.30, dags att bege sig hem!!

Summa summarum så kom jag och Ole fram till på onsdagskvällen att det är lika bra att berätta för "alla". Dels har vi inget att dölja, dels är det skitsamma anser vi om folk får reda på det i vecka 6 eller i vecka 8, dels kändes det helt fantastiskt att få berätta, dels blir allt så mycket lättare.

Sagt och gjort, vi lurade ner mina föräldrar till vår lägenhet igår efter jobbet för att de skulle se vårt omgjorda badrum. Och sen berättade vi det och de blev nog väldigt chockade men framför allt glada och stolta!! Mamma var helt sprickfärdig och frågade om hon fick lov att berätta för "tjejerna" som skulle komma på middag samma kväll - såklart!

Därefter begav vi oss till villan där vandrarhemmet skulle hålla i internutbildning av personalen. Jag har förvisso inte alls jobbat på vandrarhemmet men ansåg att jag gott kunde ta och uppdatera mig på den fronten om det skulle krisa. I villan var hela syskonskaran samlad, Lisa, Tove, Lina och Jens och även Lisa F så då tog Ole till orda och meddelade att vi tyckte att Morris och Svala skulle få sig en kusin som de kunde leka med! Alla blev jätteglada men nog framför allt Lisa F som senast i förra veckan frågade mig och vi planerade barn!!! Viktiga personer som återstår nu är Malin (som jag ringer idag), Katarina (som jag träffar på bf ikväll), Lina (som jag hoppas kommer till bf ikväll annars ska vi cykla på söndag), Pernilla (som jag nog också träffar på söndag) och Susanna (som jag nog får ringa eftersom vi inte ses så ofta!)

kram Mamma Cissi

Inga kommentarer: