måndag 21 april 2008

Fler som vet

varför finns det inte en handbok i hur man ska berätta för folk att man är med barn? Det är ju inte det att man naturligt kommer in på ämnet - och jag är gravid! Utan det blir väldigt tillkonstlat på många olika sätt. I helgen har ytterligare ett gäng fått reda på vår glada nyhet:

Till Bakfickan efter jobbet i fredags kom Susanna och Katarina, eftersom jag beställt CocaCola så kom vi ganska lätt in på ämnet!

På Oles jobb kunde han inte hålla sig i fredags utan när det inmundigades fredagsöl kläckte han nyheten!

På fredagskvällen ringde jag Malin och hon blev helt till sig och givetvis paff, vi hade ju inte yppat ett ord om detta när vi var och hälsa på bara för en månad sedan.

I lördags fick Emma veta det när vi satt som kontrollanter på Scouternas dag och på kvällen blev det massbomb när vi var på fest. Pontus, Jesper, Andy, Johan och John med respektive insåg snabbt vad som var i görningarna när jag tackade nej till fördrinken!

Jonas var siste man ut för helgen då han kom hem till oss igår kväll. Kanske han kan fixa en spjälsäng till oss!

Oles mamma fick nyheten via telefon då hon är i Stockholm, så nu återstår bara Oles pappa som vi inte fått tag i! Hoppas han sätter igång sin mobil idag

så här såg jag ut i söndags



Kram Mamma Cissi

Inga kommentarer: