tisdag 28 oktober 2008

Lagt av

nu är de av, ringarna alltså. Sedan några dagar tillbaka så har jag inte min vigselring eller min förlovningsring på ringfingret längre. För närvarande ligger de på nattduksbordet men kanske jag hänger dem i kedja runt halsen. Detta är självklart följden av att jag gått upp i vikt och blivit tjock inte bara om magen utan även på andra ställen på kroppen.
Jag märker överlag att jag är otympligare nu, stelare, inte lika mobil, långsammare men det känns som att är det en gång i livet man får lov att vara det så är det nu. Jag har fortfarande, peppar peppar, inte ont men allt är ganska mycket bökigare - tur man har Ole!
Har även efter gårdagens väntabarnpass på F&S insett att jag kommer att lägga av med det. Det är för jobbigt att cykla från jobbet till F&S Heleneholm vilket i princip är genom halva stan, för att sedan jympa i en timme och sen cykla hem. Jag var helt slut förra gången men gav det en chans till igår och var helt kvaddad efter passet. Vattenjympan fortsätter jag med även om jag kommer att missa passet imorgon, ska ev komplettera med lite simning på Kockums.
Ska även prata med min kära mor och höra om jag kan låna hennes bil någon dag i veckan så jag inte behöver cykla varje dag, det hade varit skönt.

Inga kommentarer: