onsdag 1 oktober 2008

Glukosbelastning

Började igårkväll med att fasta för att komma på fastande mage till Barnmorskan imorse. Intog en stor kopp med högkoncentrerad sockerröra som fick det att växa i munnen på mig och sen satt jag där i 2 timmar. Najs start på dagen...under tiden passade barnmorskan på att lyssna på hjärtljud och annat skoj. Hjärtljuden var ca 150 slag per minut, magen 29 cm fortfarande precis över normalkurvan, blodtryck och blodvärde var bra. Glukosvärdet hamnade på 8,4 vilket jag inte har minsta aning om ifall det är högt eller lågt. Läste mig till på nätet att är det under 8,6 är det normalt....och barnmorskan sa inget så jag förutsätter att allt är ok. Inte lönt att gå och oroa sig i onödan. Ny tid inbokad till den 22/10.
Eftersom jag för en gångs skull är bilburen idag så passade jag på att åka till Stoff och stil på lunchen. Man får ju som gravid en jäkla massa tips och råd som man kan ta åt sig av mer eller mindra. Svägerskan tipsade mig dock om plastad frotté något man lägger under de vanliga lakanen i barnvagnen, spjälsängen och kanske t o m i sin egen säng om man vill ha bebisen liggandes mellan sig eller nått. Eftersom jag än så länge är grymt äckelmagad av kiss, kräk och framför allt bajs så tyckte jag detta lät otroligt bra! Fram med symaskinen ikväll och fixa!

Inga kommentarer: