torsdag 9 oktober 2008

Kläder

är ju ett dilemma när man går upp i vikt och dessutom får opropertionelig mage i förhållande till övriga kroppen.
Ni anar inte vilka "skatter" man hittar längst inne i garderoben, de där kläderna som man egentligen kan undra över varför man överhuvudtaget har sparat dem!! Nåväl, senaste fyndet, är en jacka som inte spänner över magen!!
Har inte hundra koll på när jag fick den men kan garantera att den har åtminstone 8 år på nacken, beige Benetton jacka med fuskpälskrage, som jag brukar ha när jag ska bort på finare tillställningar. Nu kommer den istället att bli en slit och släng jacka under hösten, för den är vid och därmed får min mage plats med råge....skönt!!

Men som sagt, senast i våras stod jag och funderade på om den kanske gick att sälja på secondhand!!

2 kommentarer:

Lisa Formare sa...

Sen när du inte är gravid längre så kommer du inse att ingenting alls passar. Gravidkläderna är för stora och de vanliga kläderna är för små. Men sen långsamt långsam så kan man börja använda sina vanliga kläder igen, och då är det som att man har utökat sin garderob med det dubbla minst.
I mitt fall så flyttade ju vi, så jag packade undan allt som jag inte kunde använda, nnu är det som julafton när jag packar upp kass efter kass med nygamla kläder.

Ulliss sa...

Ja den som spar han har!Bra jobbat Cissi!
Gör inte som jag gå och köp en ny duffel i 6 månaden så att magen ska få plats tiden ut,i februari när magen försvan så kunde både jag och Louise + Philip bo i den!
"Inte bra att köpa för att klara sig!!!"