torsdag 16 oktober 2008

TÄVLING!!

Som många av er känner till är ju Minirosso beräknad till den 20/12. Chansen att det blir just den 20/12 är ju i ärlighetens namn inte särskilt stor, de kan ju bli både innan och efter.

Statistiken säger, om jag minns rätt, att ca 90% av förlossningar i Sverige sker när man är i vecka 37-42, dvs fr o m 24/11-08 t o m 4/1-09, därefter blir man på de flesta sjukhus igångsatt, men man kan gå över ytterligare tid så risken är att vi kanske inte får barn förrän efter den 5/1-09.... som ni förstår är spannet otroligt stort.

Vidare säger statistiken att 4% (av de ovan nämnda 90%) föder innan vecka 38 dvs 24-30/11, och av de som inte har fött ännu på sin beräknade förlossningsdag kommer 90% att föda innan vecka 42 är slut dvs i perioden 21/12-08 -4/1-09.

VI ÄR NYFIKNA PÅ VAD NI TROR? Med ovanstående statistik till hjälp undrar vi om vi kommer att få en sen 08, eller en tidig 09. Kommer Minirosso att födas i november, på julafton, vid lucia eller blir det kombinerad nyårsfest och födelsedagsfest framöver...?

FINT PRIS UTLOVAS till den av er som lyckas pricka in rätt datum!!

Skriv er gissning som en kommentar till detta inlägget!

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag tror det blir ett julaftonsbarn =)

Unknown sa...

25 december, runt 14-tiden, säger Minirosso hej!

Malin sa...

Angus gissar 23:e (hans fodelsedag ar namligen ochsa 23....) och jag gissar 21:e (vintersolstand och allt). Kram.

Lisa sa...

jag tror minsann att han/hon kommer på utsatt tid. min gissning är den 20:e.

punktlighet är A och O :)

kram på er!

Lisa Formare sa...

Givetvis kommer rosso jr. den 26/12.