måndag 20 oktober 2008

Vagga!

hade för mig att mamma och pappa meddelat att de har en vagga uppe på vinden som jag låg i som liten. Mycket riktigt, en fin trävagga som jag fick av morfar fanns sparad på vinden tillsammans med en MASSA annat!
Barnböcker till förbannelse som de sparat, känns som att vi aldrig kommer att behöva köpa någon bok någonsin till minirosso. Böckerna är förvisso bara förflyttade från deras vindförråd till vårt. Däremot tog vi ner en kista med grejer som de sparat som jag satt och sorterade igår. En del är skräp, innan det slängs får mamma ta sig en titt, men en hel del är faktiskt bra grejer om än med några år på nacken (25-30 år!!!!) En hel del Fisher-Price leksaker som fortfarande säljs ute i handeln och även några andra fina speldosor och annat. En hel säck med gosedjur där hälften är värda att spara medan resten börjat se sina bästa dagar. Dessutom var kistan i sig väldigt fin, den sparar vi och ställer i lägenheten någonstans!

1 kommentar:

Malin sa...

Ar det en velourbyxa jag ser?