fredag 2 maj 2008

nykter

Så var det fredag igen och till helgen blir det scoutövernattning, nice. Sitter här på den 2:e maj, årets klämdag i dubbelbemärkelse (det är Kristi Himmelsfärd denna helg också) och har nada att göra förutom att dra in magen. Känner mig otroligt uppsvullen idag och får för mig att alla tittar på min mage, troligtvis inte, men dock.

Ska bli skönt att chefen och en av mina kollegor åker på tjänsteresa i 2 veckor, då behöver jag bara "dölja" mitt tillstånd för en kollega som jag inte tror kommer att märka något ändå.

Valborg firades i Torna Hällestad i onsdags med svågrar och svägerskor väldigt trevligt! Ganska kul eftersom alla svägerskorna är mer eller mindre gravida!! (Lina har 1 månad kvar, Lisa 2,5 månad kvar och jag ligger sist med 7,5 månad kvar!) Lika länge MINST kommer jag att få stå ut med att vara nykter. Själva grejen att inte få dricka alkohol stör mig inte, ännu. Det finns hyffsat goda alternativ framför allt på cider och vittvin fronten, ryktena säger att vissa alkoholfria öl är jättegoda men eftersom jag inte dricker öl med alkohol känner jag inte för att dricka öl utan alkohol! Det som stör mig är ju att man märker hur jäkla fulla och dryga alla andra blir inklusiver min käre make. Efter valborgsfirandet löste vi logistikproblemen (eftersom vi numera inte har bil, men gott om släktingar som inte bor i Malmö) med att jag körde Lina och Johan till Bara och därefter mig själv och Ole hem. Johan och Ole hade full show både i och utanför bilen och man kunde inte annat än att småle åt dem samtidigt som de var sååååå störiga!! Värre lär det bli så det är bara att bita ihop =)
/mamma Cissi

1 kommentar:

Lisa Formare sa...

Det är väl härligt med fest och titta på andra som beter sig. Det sköna är att man sen kan vakna dan därpå och må bra. Hela dan är inte försörd av bakfylla.
Jag tror det blir en flicka, då blir det mini-Rosa :)