onsdag 14 maj 2008

Första resan

ja ska man vara riktigt tramsig så kan man ju faktiskt säga att minirosso har varit på sin första resa! Katarina och mamma Cissi var nämligen i Budapest i helgen och hade det helt fantastiskt roligt! Om Budapest och bilder därifrån kan man läsa mer om på mammas blogg.

För tillfället känns det väldigt lite att jag är gravid, är förvisso oerhört trött på kvällarna och energinivån är nere på noll när jag kommer hem från jobbet, men det är ju bara ett giltigt skäl till att man kan lägga sig i soffan och slöa!! Dessutom har jag ju en fantastisk make som hjälper till med maten, tvätten och allt annat och det känns fantastiskt. Att jag dessutom somnar 1-1,5 timme före honom varje kväll gör ju inte saken roligare direkt!

Nåväl, idag skulle jag egentligen varit på besök hos barnmorskan men det har blivit flyttat till på fredag. Dessutom ska jag träffa en "ny" barnmorska då min vanliga barnmorska, som jag gått till i 5 år och fått preventivmedel, blivit halvtids sjukskriven. Känns sådär kul men inget att göra något åt. Den vikarierande barnmorskan som jag ska träffa brukar visst hoppa in så det hade inte varit omöjligt att jag kanske hade träffat henne i alla fall. Ole hänger i alla fall med och det känns skönt! Vet inte riktigt vad vi ska prata om men jag ska ta med mig kiss i ett provrör så nånna tester ska det nog göras!! - spännande.

Minirosso känns mer och mer verklig för varje dag även om det känns oerhört avlägset ännu, men helt sjukt spännande!

Ikväll ska jag simma för första gången. hade tänkt att det ska bli min motionsform under sommaren för att hålla kroppen i någorlunda trim och samtidigt träna inför Vansbrosimningen i juli!

kram mamma Cissi

1 kommentar:

Lisa sa...

mini-rosso! ett mkt bra arbetsnamn! det är bra att han (eller hon? men jag tror på han ;) blir berest!

puss och kram på er familjen!