tisdag 4 november 2008

2,6 kg

kan jag för tillfället skylla på Minirosso! Var igår på efterlängtat ultraljud och fick reda på att jag och Ole väntar på en stor krabat!
Innan läkaren började titta på Minirosso sa hon att oftast väger bebisar i vecka 34 mellan 2,1 och 2,2 kg, men icke sa nicke, Minirosso väger 2,6 kg!! Hon trodde att vi kunde räkna med ca 4 kg vid födseln...men jag snackade med min svägerska senare på dagen och fick reda på att det där kan pendla ganska rejält. Ska jag vara helt ärlig bryr jag mig inte ett dugg, men spontant känns det säkrare att få ett lite för tjockt/stort barn än en bebis som är tunn och undernärd.
Om jag förra veckan var orolig för att Minirosso inte rörde sig så var det tvärtom igår. Både innan och under ultraljudet var det fullständig kalabalik i magen och de lyckades bara få till ett enda foto, en närbild på ansiktet!

För övrigt kunde hon utläsa lite andra mått:
Huvudets diameter 91 mm
Magens diameter 100 mm
Lårets längd 68 mm

Huvudet är placerat nedåt och kommer troligen att förbli så resten av graviditeten, dvs Minirosso är fixerad. Moderkakan är placerad på framväggen av magen på höger sida vilket innebär att jag kommer att kunna genomföra en vanlig förlossning om inga komplikationer uppstår under själva förlossningsarbetet!

Nu är vi redo! Bara 6,5 vecka kvar!!

Inga kommentarer: