måndag 1 september 2008

Minirosso mår bra

Så är man nyss tillbaka från andra besöket hos barnmorskan. Eftersom jag hittills mått väldigt bra så var det inte mycket sådant vi pratade om. Min hud i ansiktet, på bröstet och på ryggen som invaderats av mer finnar än vanligt är inget jag kan/bör åtgärda nu utan jag måste ha tålamod tills ett tag efter förlossningen. Spänningarna i magen är ligamenten som inte riktigt hinner med när magen växer, men är helt ofarligt. Ryggontet när jag sover kan ev förbättras genom att ha en kudde mellan knäna och en under mage när man ligger på sida, helt enligt de instruktioner jag fick från Lisa för några veckor sedan. Hon tyckte det var bra att vi inte hade bil, på så vis fick jag mer motion än andra gravida!! Alltid något!!

Mitt blodtryck var bra 110/60, jag har gått upp 8 kg sedan inskrivningen, minirossos hjärtljud var taktfast och jämt 155 slag per minut. Magmåttet eller symfys-fundusmåttet som det så fint heter var lite över normallinjen men väldigt lite.

Ja vi får se i framtiden vad mer som kan tänkas hända. Nästa gång jag ska dit, vilket blir om exakt en månad, ska jag göra en glucosbelastning för att se om jag fått graviditets-diabetes. Det kan vi väl hoppas på att jag slipper. Anmälde också Ole och mig till föräldrautbildning som jag tror drar igång någon gång i oktober!!

Inga kommentarer: