torsdag 11 september 2008

100

om man tar sig en titt på vår nedräknare till höger, eller rättare sagt hur många dagar ni har kvar på er att rösta på om vi får en pojke eller flicka, så är det exakt 100 dagar kvar nu till det är dags! Turerna i mitt huvud har varit många om det är en pojke eller flicka. Samtidigt som hela jag skriker efter att ta reda på det, så är jag samtidigt otroligt nöjd med att inte veta. Det ska ju bli så sjukt kul att få reda på det i all smärta/lycka/trötthet etc efter förlossningen. Har ju tidigare varit helt övertygad om att det blir en pojke, likt merparten av er som röstat här på sidan, men sen några veckor tillbaka har en känsla kommit över mig om att det kanske ändå kan vara en flicka!! Framtiden får utvisa.

I min strävan efter att röra på mig mer hade jag igårkväll bokat in mig på ännu ett pass på F&S denna gång vattenjympa för gravida och det var ju urkul. Jobbigare och roligare än "landjympan" som jag var på i måndags. Har aldrig tidigare varit i simhallen på F&S och visste inte vad jag hade att förvänta mig! Kul var det och jag är redan inbokad till nästa vecka!

Sen är det väl bara till att konstatera att kroppen börjar känna av att jag snart gått upp 10 kg (inte riktigt än). Jag har himla ont i ryggen nattetid, vaknar mitt i natten och har sjuuuukt ont, bara på höger sida. Ska nog ringa min barnmorska idag och höra om hon har nått tips. Dagtid mår jag tack och lov fortfarande prima!

Inga kommentarer: