tisdag 9 september 2008

Vänta barn jympa

Igår drog Friskis & Svettis igång sin hösttermin och jag har faktiskt gått och väntat på detta eftersom de inte haft någon vänta barn jympa under sommarsäsongen. Igår var det då dags för mig att ta på mig träningskläder och jympa loss. Jag trodde nog att det både skulle vara lättare och svårare. Såg framför mig att vi skulle "plocka-äpplen", sitta i lotusställning och göra pilbågen etc. Men så var det faktiskt inte utan vi jympade på i sann F&S anda men givetvis i ett mycket lugnare tempo än vad jag brukar göra, och det kändes väldigt bra för kroppen att få röra på sig och framför allt att inse att man fortfarande har en viss rörelseförmåga kvar i en kropp som stundtals känns som en enda stor koloss! Det var dessutom ganska kul att se alla dessa gravida kvinnor, vi var nog ändå en 30 pers i gruppen, och alla hade olika stora magar, olika sorters magar etc. Vissa var jättestora, andra tinywenysmå, några hade bauta rumpa, några kunde man inte gissa att de var gravida bakifrån etc. Några hade för korta tröjor för att medvetet visa upp sin mage (oohh så störigt enligt mig) vissa hade fått på sig säckar till kläder men de flesta var precis som jag helt normala!! Nåväl, kul att äntligen komma igång och på onsdag blir det vattenjympa för gravida!!

2 kommentarer:

Lisa sa...

jag kanske kan hänga med och LÅTSAS va gravid, eftersom det lugna tempot hade passat min kropp (som inte varit på F&S sedan den första grönskan kom till oss!)hahaha.

jag måste klappa mage snART. SES?

Kram!

Lisa Formare sa...

Skönt med träning. Jag måste verkligen komma igång snart. Glöm inte att basta efter vattenjympan :) Kramar!