fredag 10 augusti 2012

Rund o go

Den 20 november 2008 konstaterade Ole och jag att det var en månad kvar till Minirosso skulle dyka upp och 10 dagar senare var vår fantastiske Truls här. I söndags, den 5 augusti, konstaterade vi igen att det är en månad till det är dags och rent hypotetiskt skulle det kunna innebära att Duorosso är här någon gång i nästa vecka....

...vilket jag verkligen inte hade haft något emot. Nu börjar jag bli rund och go, lite väl rund och go! Sedan ca 2 veckor tillbaka har jag fått en lindrigare form av foglossning, inte så fokuserad på höfterna utan snarare bäckenet. Eftersom Truls kom så snabbt och tidigt som han gjorde minns jag att jag hade värk i bäckenet i 2-3 veckor efter förlossningen och det är ungefär så det känns nu, kanske som ett tecken på att bäckenet passar på att förbereda sig denna gång?!

Igår var jag hos barnmorskan, kanske för sista gången, och allt såg bra ut. Magen hade sjunkit lite grann, blodvärdet var bra (jess, jag behöver inte äta hjärntabletterna), blodtrycket såg bra ut, hjärtljuden lät som de skulle och bebisen rörde sig i massor.

Här hemma håller vi på att "boa" in oss i massor, ja eller rättare sagt "omboa" oss då vi gjort om matsalsdelen i vardagsrummet till lekrum och Truls rum blir sovrum till båda barnen. Det blir en del prylar som dras fram och just nu ser det ut som ett smärre kaos. Min önskan är att det blir klart till helgen - vi får se hur driftiga vi är.

Ja, nu är jag som sagt "färdig" med denna graviditet och hade inte bangat en sekund för att föda idag, men som min barnmorska sa så hade det varit bra om jag väntar en vecka för då har jag gått "hela" tiden. Om jag skulle föda idag så hamnar jag på neonatal och det hade vi ju kunnat skippa!

Senaste fotot är taget i onsdags 120808


Inga kommentarer: