torsdag 26 juli 2012

Det obligatoriska sjukhusbesöket!

Jag börjar se ett visst mönster! Precis som förra gången när vi väntade Truls så har jag idag besökt BB för en kontroll. Förra gången var det ju för att jag inte kände bebisen, denna gång var det för att jag trodde att vattnet hade gått!

Vaknade vid 5 imorse och behövde kisssa, går på toaletten och precis som natten mellan den siste november och förste december 2008 så slutade det inte att rinna när jag var "färdig". Lyckades fånga upp lite i ett glas, konstatera att det är vitt och grumligt. Efter en stund avtog det och jag var tvungen att väcka Ole och konsultera honom. Efter en hel del velande och funderande ringde jag förlossningen och blev kopplad till prenatalavdelningen. Presenterar mig och mitt   "ärende" och kvinnan i andra luren säger 
- ja det låter ju som att det skulle kunna vara fostervatten och du som ska hålla i konfirmation på lördag!
....och jag gapar med munnen och fattar ingenting. 
- Eh...hur vet du det?
- Ja, det här är Mia! 
fortfarande trillar inte poletten ner hos mig 
- Pär och Henrics mamma! 
Aha, då klickar det till. Pär och Henric har jag haft som ledarkollegor under mina två veckor på konfalägret tidigare i sommar och deras mamma och jag har koll på varandra och framför allt känner Ole deras pappa. Världen är bra liten ibland. Oavsett säger hon till mig att komma in direkt för kontroll. En snabb dusch och påklädnad och trots lite oro bestämmer vi att jag ska sticka själv och att Ole och Truls stannar hemma. Ingen trafik att tala om så jag är på plats 5 minuter senare och får tag i Mia som kontrollerar mig snabbt och lätt utan en massa procedurer och väntetider. Det är inte vattnet som gått utan jag har istället haft en mycket kraftig och tunn flytning som förvirrat det för mig. Blir hemskickad igen och ombedd att komma tillbaka när jag gått hela tiden ut ;-)

så om allt går som förra gången kan vi räkna med att det blir bebis om 3 veckor för så funkade det 2008!

Inga kommentarer: