måndag 23 juli 2012

Två veckor kvar på jobbet!

Oj vad tiden går fort, nästan en månad sedan senast!

Jag har varit ute på konfaläger i två veckor och det var himla roligt men också väldigt tungt. Att springa i trappan ute på Gamlegård upp och ner, ner och upp, med mitt teflonminne och allt vad det innebär så var jag helt slut på kvällarna. Hade dealat med min chef om att inte sova ute på Gamlegård vilket var på gott och ont - skönt att komma hem till egen säng, men samtidigt ett himla flängande fram och tillbaka. Ledargänget var bra men lite ungt och kanske om jag får lov att säga det lite orutinerade. Vissa ledare kan jag tänka mig att jobba med igen, andra tror jag att jag står över!

Nu har jag endast två veckor kvar att jobba och dessa två veckor kommer att gå åt till att introducera min vikarie. Caroline heter hon och jag tycker det känns toppen! Sen är det semester och föräldraledighet som gäller. Vet inte om det blir så mycket ledighet...ska underhålla Truls i X antal veckor innan bebisen behagar titta ut.

Beträffande namnfrågan är statusen oförändrad. Pojknamn är fixat och klart, flicknamn har vi inga...suck. Tidigare i vår var jag inte så stressad över detta, det var ju lång tid kvar, men nu börjar jag bli rejält stressad.

Så här såg jag ut den 15 juli, dvs för en vecka sedan.



Idag var vi på sista ultaljudet innan det är dags. Allt såg bra ut även denna gång, skönt. Här kommer måtten:
Mellan öronen: 89 mm (91 mm)
Över magen: 97 mm (100 mm)
Lårbenet: 67 mm (68 mm)
Vikten: 2406 g (2606 g)
Summasumarum så är denna bebisen inte riktigt lika stor som Truls var vid samma tidpunkt. Normalt är att bebisen växer 200 g per vecka fram till förlossning vilket borde innebära att om jag går hela tiden ut får vi en liten krabat på ca 3600 - 3800 g. Spännande!

Här kommer ultraljudsbilderna från idag!






Det blev även lite mer shoppat på rean....vet att jag sa att jag inte skulle köpa något men kunde inte motstå!





Inga kommentarer: