måndag 30 januari 2012

8+2

nyss hemkommen från Curakliniken. Fick ett mycket bra mottagande och det känns som att jag kommer att trivas där under min graviditet.

Skrevs in av en trevlig sköterska och därefter fick jag träffa gynekologen som efter ett vaginalt ultraljud konstaterade att jag "bara" är 8+2 dvs i vecka 9. Jag får det inte riktigt till att gå ihop när jag försöker tänka tillbaka på min mensperiod i nov/dec men om hon säger så, så är det så! Det betyder att jag har fått ett bekräftat förlossningsdatum till den 8 september. Med tanke på hur bråttom Truls hade att komma ut, får vi ju se vad det egentligen blir!

18 mm lång var krabaten (jag fick inte med mig någon bild :-( ) och ett litet hjärta som pumpade.

Det känns fantastiskt att få det bekräftat, svart på vitt (bokstavligt talat), och nu ska det smidas semesterplaner och föräldraledighetsplaner.

I veckan kommer jag att tala om det på jobb. Berättar mer då om hur det mottogs.

Inga kommentarer: